Ebbene questo titolo è ora liberamente scaricabile dal sito dell'autore (LINK), con il seguito Tales of Gorluth II in sviluppo e già "corredato" di una data di rilascio: giugno 2016.
I requisiti hardware di Tales of Gorluth I sono: "ECS / AGA chipset, 68030 CPU, 2 MB Chip Ram + 1 MB Fast Ram, Hard Disk".
Di seguito il relativo Longplay e le caratteristiche come riportate da AmiWorx:
- New linear action adventure game for the Amiga in 2014!
- Over 5 hours of gameplay
- 64 colour graphics
- More than 40 pieces of music
- Three exciting quests
- English and German language versions included
- Version 1.1 game files
- Retail package supplied in CD jewel case with printed inlay.
LINK
"System Requirements
Minimum: ECS Amiga, 68020 CPU, 2 MB Graphics Ram, 1 MB Fast Ram Hard Disk, CD drive**.
Recommended: 68030 CPU.
** If you do not have a CD drive on your Amiga 1200 or 600, you can use the EasyADF PCMCIA CF Transfer Kit to transfer the game files across to your Amiga."
Insomma sviluppato solo per emulatori mi sa ,altro che real hardware!
Direi di no, visto che è' stato venduto anche in versione retail concepita per l'utilizzo su real hardware
Di seguito una prova sul campo ("The graphics are colourful and work well on an Amiga 600. The screen update is a bit jerky - it does recommend an 68030 to run this game - my Amiga 600 has a 68030, but it runs at 25Mhz rather than the usual 40-50Mhz on a big box Amiga or Amiga 1200 with a 68030 accelerator."):
http://amigax1000.blogspot.it/2014/0...amiga-600.html
È questo non solo lo scrivono in impeto di modestia nel trailer del secondo capitolo, ma appare sancito anche qui:
Sulla qualità della grafica, scrolling scattoso, animazioni imbarazzanti ecc.. a discapito di requisiti hardware che sono quasi quelli per far girare il port di Doom preferisco non soffermarmi, però segnalo che nel commento al video linkato nell'articolo si trovano delle info interessanti:
"Being a Backbone game, it has the common issues like bad collision detection against edges of blocks. Showing it a little bit here: 33:27/42:44/01:46:06. No biggie though for stuff like that... BUT, you can walk outside the maps if they have a corner that is just 1 block thick, like here: http://tinyurl.com/o5n3cul. They should have added a second block (or more) behind places like this to prevent it.
Some other issues with Backbone games is the occasional game crashes that quits to WB and shows "Illegal function call"/"game failed returncode xx"... (good thing I used savestates). Just get to the same point again and hope it doesn't crash the next time (usually doesn't, as it doesn't happen THAT often). Another crash that can happen is "Out of memory", which I got only ONCE half way through the game, playing with 2mb Fast and 4mb Chip memory, which should be enough according to the message on the developer's site: "ECS Amiga 68030 2 MB Chip Ram 1 MB Fast Ram". I did play from a clean WB, no startup sequence used etc, so nothing to hog all the memory. I had to replay the game from the beginning and used 8mb Fast this time instead, which worked. Thanks to the special key Backbone has, I could relatively quickly skip parts of the game to that point again.
Non ho capito bene il motivo per cui oltre ad aggingere ram extra (nonstante avesse già il doppio del minimo richiesto) abbia dovuto ricominciare il gioco da capo, forse dipende dall'ora tarda, o forse dal mio pessimo inglese...
TOG è abbastanza pretenzioso come gioco per quel che mostra poichè è fatto in Backbone, game creator di facile utilizzo ma dalle pretese hardware eccessive.
Il secondo capitolo di fatto sarà tutto in Assembler...
Dagli stessi autori di TOG potete trovare in versione free anche Ambermoon Arcade (bruttino) e AgentLux (carino di cui potete trovare anche una mia rece) nonchè due compilation di musiche di videogame Amiga rifatte al pianoforte,Amiga Meet Piano.
Peacez!